اهالی کتاب و کتاب خوانی معمولا درباره‌ی بهترین کتاب‌ها بایکدیگر صحبت می‌کنند و نظرات متفاوتی هم در این‌باره دارند، اما تعیین فهرستی از پر ترین کتاب های دنیا موضوع دیگری است و برای تهیه‌ی فهرستی از آنها فارغ از امتیازات ادبی مختلف، باید به تیراژ ‌شان نگاه کرد و دید که کدام‌ یک در بازارهای مختلف بیشتر فروخته‌اند. در این مقاله فهرستی از پر ترین کتاب های دنیا که هر خواننده‌ای با هر سلیقه‌ای شیفته آن‌ها خواهد شد را به شما معرفی می‌کنیم.

تعیین فهرستی از پر ترین کتاب های دنیا کار سختی است؟

هیچ مرجع خاصی برای تعیین تعداد کل فروخته‌ شده از کتاب ها وجود ندارد. ناشران معمولا تعداد کتاب ‌رفته از هر اثر را اعلام نمی‌کنند یا آمار تعداد کتاب‌های ‌رفته از سوی آنها صحیح نیست. به ویژه زمانی که قرار است نسخه‌ی فیلم سینمایی یک کتاب به زودی روی پرده سینما بیاید، ناشران در اعلام تیراژ خیلی اغراق می‌کنند.

نکته‌ی بعدی که باعث گیج‌شدن درباره‌ی شمار کتاب‌های منتشر شده می‌شود، این است که بعضی‌اوقات در طول سال‌های متمادی، تنها یک ناشر اقدام به نشر یک کتاب نمی‌کند. برخی کتاب های معروف و قدیمی را چندین ناشر وارد بازار کتاب می‌کنند. به همین خاطر تهیه‌ی فهرست پر ترین کتاب های دنیا بعضا کار سختی می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، تعیین فهرستی از پر ترین کتاب های دنیا با چالش‌هایی روبه‌رو است. به ویژه زمانی که پای کتاب‌های مذهبی مانند قرآن و کُتُب مسیحیت و … هم به میان می‌آید.

در این مواقع، یافتن شمار کتاب‌های منتشر شده، غیرممکن هم می‌شود؛ چون بحث خواندن کتاب‌های دینی کاملا متفاوت است و مقایسه‌ی میزان استقبال از آنها و تعداد مجلدهای ‌رفته از آنها با کتاب‌های هری‌پاتر و … قیاسی کاملا عجیب و نادرست است.

درباره‌ی کتاب‌های دینی پای افراد مذهبی و طرفداران ادیان به میان می‌آید و نمی‌توان به سادگی هیچ‌گونه مقایسه‌ای صورت داد. بنابراین در فهرستی که در ادامه از پر ترین کتاب های دنیا می‌خوانید، بدون احتساب کتاب‌های الکترونیکی و بدون درنظرگرفتن کتاب‌های مذهبی، از آثاری گفته شده که هر یک صدها میلیون نسخه، داشته‌اند:
۱. دُن کیشوت؛ ۵۰۰ میلیون نسخه

پر ترین کتاب های دنیا - دن کیشوت

«دن کیشوت» اثر درخشان «میگل دو سروانتس» (Miguel de Cervantes)، داستان مردی را روایت می‌کند که آن‌قدر درگیر داستان‌های شوالیه‌های مختلف می‌شود که تصمیم می‌گیرد به یکی از آنها بدل شود. «دن کیشوت» که یکی از اولین رمان‌های بشری است در سال۱۶۱۲ به رشته‌ی تحریر درآمده و روایتگر رویدادهای ناگواری است که شخصیت اول داستان، «کیشوت» در طول سفرش به گوشه‌وکنار اسپانیا با آنها مواجه می‌شود. «دن‌کیشوت» و تلاش‌هایش برای نجات مردم از ظلم و فائق‌آمدن بر بدی‌ها است، برای سالیان پی‌در‌پی مخاطبان در سراسر جهان را سرگرم کرده و تلاشی شریف، اما بیهوده را برای مبارزه با دشمنانی جعلی به نمایش گذاشته است.

هر چند که شهرت این رمان به ویژه در اسپانیا بسیار زیاد و مثال‌زدنی است، اما آمار آن همچنان درحد حدس و گمان است. از سوی دیگر این کتاب بسیار قدیمی و در واقع قدیمی‌ترین، کتاب در فهرست پر ترین کتاب های جهان است، به همین خاطر زمانی طولانی برای در اختیار داشته و تخمین تعداد مجلدهای فروخته شده از آن کار دشواری است. قطعا پیداکردن آمار در سال‌های ۱۶۰۰ میلادی کار ساده‌ای نیست. هر چند برخی منابع آمار ۵۰۰ میلیون نسخه‌ی را برای «دن کیشوت» مطرح می‌کنند، اما در واقع، آمار دقیقی نمی‌توان از آن ارائه کرد. درهرحال، در فهرست ما، «دن کیشوت» به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌ها با شهرتی جهانی، اما آماری نه چندان دقیق از قرار گرفته است.
۲. لغت‌نامه‌ی شینوآ زیدیان؛ ۴۰۰ میلیون نسخه

این لغت‌نامه چینی اولین‌بار در سال ۱۹۵۳ منتشر شد. این لغت‌نامه به عنوان لغت‌نامه‌ای استاندارد در میان کودکان مدرسه‌ای شناخته می‌شود. استفاده‌ی چشم‌گیر این کتاب در دنیا (۱٫۳ میلیارد نفر تا سال ۲۰۱۰) باعث شده تا در فهرست پر ترین کتاب های دنیا جا پیدا کند.
۳. داستان دو شهر؛ ۲۰۰ میلیون نسخه

پر ترین کتاب های دنیا - خوب

«داستان دو شهر»، اولین‌بار در سال ۱۸۵۹ منتشر شد. این داستان با محوریت اختلاف طبقاتی در سطح جامعه و انقلاب فرانسه نوشته شده و از زهری می‌گوید که گاهی در جریان انقلاب‌ها به گلوی برخی از فعالان جریان‌های انقلابی ریخته می‌شود، در واقع از هیجاناتی صحبت می‌کند که در هر انقلابی، قربانی می‌گیرد. در جمله‌ای از کتاب گفته می‌شود:‌ «آن دوران بهترین و بدترین دوران ممکن بود».

این کتاب در کتابخانه‌های فراوانی قابل دسترسی است. ضمن اینکه در طول ۱۵۰ سال گذشته، ناشران متعددی دست به چاپ آن زده‌اند. به‌ همین خاطر یافتن آمار دقیق تیراژ آن اصلا کار ساده‌ای نیست. سر تعداد ۲۰۰ میلیون نسخه ‌رفته از آن بحث‌هایی وجود دارد، اما با توجه به اینکه سالانه تعداد زیادی از دانشجویان و دانش‌آموزان آمریکایی ملزم به خواندن آن هستند، آمار مذکور چندان هم دور از انتظار نیست.
۴. ارباب حلقه‌ها؛ ۱۵۰ میلیون نسخه

فانتزی در فهرست پر ترین کتاب های دنیا نقش مهمی برعهده دارد. جالب است که در این فهرست، خبری از کتاب‌های علمی-تخیلی نیست. «ارباب حلقه‌ها» اثر «جِی.آر. تالکین» (J.R.R. Tolkien)، بی‌اغراق فانتزی‌ترین و تخیلی‌ترین رمان دنیا است. این رمان پایه‌های شکل‌گیری ژانر تخیلی مدرن را بنا کرد. البته به دلیل اینکه «ارباب حلقه‌ها» کتابی چندجلدی است، انتخاب آن برای این فهرست کمی با تقلب توأم است؛ولی حتی با درنظرگرفتن این موضوع هم، «ارباب حلقه‌ها» هم‌چنان از پر‌ترین‌های دنیا است. ناشر اولیه‌ی آن در سال ۱۹۵۴ به دلیل مصلحت‌هایی در زمینه‌ی چاپ و نشر، این کتاب را در جلدهای مختلف منتشر کرده بود.
۵. هری پاتر و سنگ جادو؛ ۱۰۷ میلیون نسخه

پر ترین کتاب های دنیا - هری پاتر

ارائه‌ی آمار اولین جلد از داستان‌های هری پاتر یعنی همان پسرک جادوگری که در دنیایی مدرن و جادویی به سر می‌برد، نمونه‌ای از دشواری تهیه‌ی فهرست پر ترین کتاب های جهان است. این کتاب، اولین بار در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و برای آن از همه‌ی روش‌های مدرن بهره گرفته شد. درهرحال با وجود ناشران مختلف در کشورهای گوناگون و ناشران مختلف در آمریکا، نمی‌توان آمار دقیقی درباره‌ی تیراژ هری‌پاتر به دست آورد. به‌طور کلی گفته می‌شود که ۱۰۷ میلیون نسخه از این کتاب با ۲۰ میلیون بالا و پایین در جهان به رفته است.

منبع : چطور


هازارد موزیک کتاب ,پر ,میلیون ,کتاب‌های ,آمار ,فهرست ,ترین کتاب ,پر ترین ,فهرست پر ,میلیون نسخهپر ,همین خاطر ,تهیه‌ی فهرست پر ,شمار کتا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروش موزیک بی کلام و پلی بک و کارائوکه تصویری با کیفیت بالا و به صورت جزئی و کلی با قیمت مناسب دانلود بهترین آهنگهای ایران به سایت امیرونیک خوش اومدید اینجای یه جای خوب برای فن سونیکی هاست امیدوارم لحظات خوشی رو اینجا سپری کنید کتابهای آسمانی را دوباره می خوانیم خدمات مجموعه دندانپزشکی لبخند سپید معرفی اپلیکیشن های جدید سایت صنعتی تفریحات سالم عروس ایرانی دانلود فایل